waterfall


Air terjun yg dibelakang aku ini indah panoramanya yg dihiasi dengan pokok2 kehijauan semulajadi…arus deras sungai yg mengalir umpama arus permodenan yg kian canggih…aku umpama menunggu ibu air datang yg membawa segala benda dari puncak…aku dapat melihat arus permodenan yg kini menjadi perlumbaan diantara negara-negara maju…mereka mula membangunkan teknologi2 canggih seperti keretapi paling pantas, bangunan pencakar langit paling tinggi, dan pelbagai lagi yg dapat aku lihat pada dunia hari ini…malaysia tidak terkecuali dalam membangunkan teknologi terbaru…apa yg dapat aku lihat dari kebaikannya, ciptaan2 yg direka menggunakan teknologi canggih ini dapat memudahkan kerja2 seharian…dari segi keburukannya pula melibatkan kos yg mahal untuk pengguna yg tidak berkemampuan, selain itu menjejaskan kehijauan bumi…oleh itu, sengaja aku meletakan gambar aku berlatar belakangkan air terjun dan pokok2 yg menghijau supaya dapat menyedarkan pembaca2 yg selama ini tak sedar2 lagi…sekian, ikhlas dari aku…haha


No comments:

Post a Comment