kehausan di padang pasir

aku masih tercari-cari dimanakah gadis pujaan hati…umpama aku berada di kawasan padang pasir yg tiada air…walaupun kelihatan ada sedikit air ditepi tu (air panas tu) namun aku terus mencari dan mencari dan mencari sampai la aku penat…tiba-tiba, sun glass aku jatuh (alamak silau la pulak)…ku mendongak ke atas ku ternampak segumpal awan rope nak gelap je, ada can nak hujan…aku bersorak gembira…ropenya aku pakai sun glass patut la gelap…aku terus mencari dimana cinta pujaan aku…dan terus mencari…aku berhenti seketika untuk mencari dimana cinta ku…aku berpikir sejenak, aku toleh ke kiri dan ke kanan…ku lihat di sekeliling ku hanya hamparan padang pasir dan sejemput air yg belum tentu sedap diminum…setelah puas berpikir, baru la aku dapat tau cinta yg hakiki hanya pada Ilahi…

No comments:

Post a Comment