In the ferry


Aku berada di dalam feri untuk pulang dari pulau pangkor…aku berasa pening kepala…mungkin inilah mabuk laut…itulah kali pertama aku menjejakkan kaki ke pulau pangkor yg di sponsor oleh kakak aku sendiri…cukup indah pemandangan di sana dengan kebiruan air laut…aku kagum apabila ada pelancong yg mengatakan pulau tersebut cantik…alangkah ketinggalannya aku pada waktu itu…orang jauh ingin sangat datang tetapi aku yg dekat tidak terfikir hendak datang…aku pergi bersama keluarga aku kecuali ayah aku yg ada urusan penting…aku menginap di chalet selama 2 hari 1 malam…pada mula aku sampai, hujan turun renyai2 sehingga aku check in ke chalet…setelah berehat beberapa ketika, hujan mula beransur reda…aku sekeluarga bersiap untuk turun mandi di laut…apabia sampai di tepi pantai, aku melihat ramai pelancong sedang bersantai…aku pun turut bersantai sambil main pasir macam budak2…setelah puas kami balik ke chalet bersiap untuk makan malam…malam tu kami memilih ikan segar untuk di bakar…masakannya sungguh sedap…malam semakin larut dan perut pun kenyang, kami tidur dengan nyenyak sekali…keesokan pagi kami turun ke laut untuk mandi lagi…kali ni kami menyewa bot untuk mengelilingi pulau…kami terpegun dan terpesona dengan keindahan pulau2…setelah sampai ke petang, kami pun bersiap untuk balik…kami singgah di kedai cenderahati untuk dibawa pulang untuk ayah yg rugi tak dapat serta…haha


No comments:

Post a Comment