watching the sun go down at balik pulau


Ada 3 gambar berasingan di dalam gambar ni yg telah aku cantumkan…1 untuk background,1 untuk aku & 1 lagi untuk sahabatku yg 3 itu…aku yg pegang kepala tu tengah kusut memikirkan kerja yg bertimbun2 yg tak pernah habis sejak dari mula sem lagi…lepas 1 hantar, 1 datang…mampos3…last2 semua kerja tak siap…bukan tak siap kerana rileks, tapi tak cukup masa nak siapkan…aku rasa mungkin sistem blok ni yg membebankan…aku ada dengar cerita yg student dulu dah pernah buat sistem blok tapi tak jalan sebab mereka penat tapi kenapa dibuat balik sistem blok ni tu yg aku tak faham tu…dah la waktu riadah petang dihabiskan untuk kelas…tak cukup dengan tu, study week pun dibuat kelas jugak…masa bila kami nak study untuk skor pointer kalau hari2 penat…dah la duduk kat hostel macam penjara…itu tak boleh, ini tak boleh…apa yg boleh aku pun tak tau…nak jaga student pun agak2 la…ada caranya…kami bukan budak sekolah lagi…tahap diploma apa macam ni…ok cukup la setakat tu je bab ni…aku dah tak larat nak taip…kalau taip, sampai bile pun tak habis…aku dalam gambar tu sebenarnya tengah rasa bengang tak habis2 sebab kepala aku baru lepas kena botak 3 hari yg lepas…dipendekkan cerita, aku fly minggu aktiviti yg macam kanak2 riang punya aktiviti…haha…tapi aku join jugak aktiviti tu sampai hari yg ke-2 akhir…aku fly pun sebab aku tak ada buku kebenaran balik…buku tu hilang masa cuti hari raya cina…bukan aku yg buat hilang tapi memang dah hilang…aku malas nak tuduh2 orang, berdosa…so, aku mencari jalan mudah untuk pulang ke kampung halaman iaitu fly…then lepas habis cuti masuk balik kktm, upacara botak membotakkan kepala dilakukan bagi yg tiada nama pada hari terakhir minggu aktiviti…that’s why la kepala aku botak macam dalam gambar tu…gambar sahabat aku yg 3 tu diambil semasa menunggu kelas auto cad yg diajar oleh sir shuhaidi…aku tak pasti siapa yg tangkap gambar tu…mereka nampak rileks je…sebab apa nampak rileks sebab time tu tak banyak kerja lagi…time tu kami tunggu punya tunggupunya tunggu punya tunggu, akhirnya hanafi yg kanan sekali iaitu ketua kelas kami telah mendapatpanggilan daripada sir shuhaidi yg mengatakan tiada kelas pada petang tu…Alhamdulillah kami ucapkan…sudah berkali2 macam tu sampai la blok untuk auto cad habis…ingatkan dah habis macam tu je rupa2nya test tak buat lagi…baru2 ni sebelum minggu study week, sir shuhaidi berjumpa dengan hanafi untuk mengatakan sir akan buat kelas untuk test pada study week…macam yg aku cerita mula2 tadi la…study week pun buat kelas…masa bila kami nak study???itu la persoalan yg ingin dibincangkan…sekian terima kasih…haha


No comments:

Post a Comment